Dnia 3 października 2014r Rada Rodziców w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Jędrzejowie nagrodziła klasę za najlepszą frekwencję. Klasa 2 RH w roku szkolnym 2013/2014 osiągnęła najwyższą frekwencję w szkole (94%) w konkursie „Klasa z superfrekwencją”.
W nagrodę uczniowie tej klasy wraz z opiekunami, panią Teresą Segietą i panią Renatą Guździk udali się do Regionalnego Centrum Naukowo- Technologicznego w Podzamczu Chęcińskim i Parku Etnograficznego w Tokarni.
W Podzamczu Chęcińskim mieliśmy okazję zobaczyć słynną wystawę Leonarda da Vinci, która była stworzona w Mediolanie pt. „Świat Leonarda”, ukazującą geniusz techniczny i artystyczny renesansowego naukowca.
Oprócz ciekawych konstrukcji tj. latający ptak, czy mechaniczny lew, mogliśmy podziwiać kunszt malarski mistrza na podstawie „Ostatniej Wieczerzy” i „Damy z gronostajem”. Dzięki technikom multimedialnym można było „ożywić” najsłynniejszy obraz Leonarda. Dama głaskała gronostaja, ruszała oczami a nawet ziewała. Dużo zabawy dostarczyło nam wejście do koła obrotowego i pokoju Amesa. Dodatkową atrakcją były warsztaty laboratoryjne, gdzie mogliśmy obejrzeć pod mikroskopem fragmenty ciała zwierząt lub człowieka, a nawet swój włos.
Po emocjonującej wizycie w Regionalnym Centrum Naukowo-Technologicznym przyszła pora na zwiedzenie Parku Etnograficznego w Tokarni. Tam każdy mógł zobaczyć jak żyli ludzie na wsiach w dawnych czasach. Naszą uwagę przykuła zagroda z Bielin, drewniana kapliczka przydrożna, stodoła z Brzezin, chałupa z Umra, wiatrak z Janika oraz stara apteka, w której obejrzeć można było w czym trzymano leki oraz jak one się nazywały. Nie małą atrakcją były konie, które były przyjaźnie nastawione do każdego i z chęcią dawały się głaskać.
Uczniowie klasy 2 RH dziękują dyrektorowi szkoły, panu Władysławowi Równickiemu i przewodniczącemu Rady Rodziców, panu Cezaremu Terczyńskiemu za sfinansowanie ciekawej, pełnej wrażeń wycieczki.
Po całym dniu zwiedzania wróciliśmy do szkoły bogatsi w wiedzę i zmotywowani do ponownego udziału w konkursie na najlepszą frekwencję.