Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Pomiędzy dwoma brzegami czyli Kazimierz Dolny i Janowiec
18-05-2015

Dnia 18 maja uczniowie klasy 1er i 2e uczestniczyli w wycieczce do Kazimierza Dolnego . Przewodnik Łukasz Falba przedstawił trasę dla tych, którzy chcą poznać dzieję dwóch położonych na przeciwległych brzegach Wisły miasteczek, Janowca i Kazimierza Dolnego.

Wycieczkę zaczęliśmy w Janowcu. Zwiedzaliśmy piękną rezydencję magnacką, ekspozycję prezentującą historię zamku i jego właścicieli oraz wystawę fajansu. Zwiedziliśmy także leżący nieopodal pochodzący z XVIII wieku dwór z Moniaków i spichlerz z wystawą etnograficzną.

Następnie Ciuchcią dojechaliśmy na przystań w Janowcu, skąd statkiem odbyliśmy rejs do Kazimierza Dolnego. W Kazimierzu wdrapaliśmy się na Górę Trzech Krzyży, zwiedziliśmy kościół farny pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja oraz rynek z kamienicami Przybyłów, kamienicą Gdańską, studnią, Mały Rynek z Synagogą, Kościołem św. Anny oraz starymi Jatkami.

Mieliśmy okazję jechać do Korzeniowego Dołu i podziwiać piękny wąwóz który uważany jest za najpiękniejszy z kazimierskich wąwozów.

Wycieczka była bardzo udana, wszyscy wrócili w doskonałych nastrojach.