Metoda „Value Chain” i jej zastosowanie w polskim systemie edukacji, zwiedzanie nowoczesnej uczelni wyższej wraz z centrum treningowym, wizyta w muzeum sztuki Aarhus Kunstmuseum czy zwiedzanie starego miasta Den Gamle By - to tylko niektóre punkty wyjazdu studyjnego, w którym uczestniczyło 8 osób z Zespołu Szkół Ponadgimnazjlanych nr 1 im. ks. Stanisława Konarskiego w Jędrzejowie oraz Stowarzyszenia Edukacja przez Internet.
Wyjazd studyjny odbył się w ramach podsumowania projektu „Targi przyszłością regionu”, w którym od dwóch lat brała udział młodzież z Konarskiego. Celem projektu było zwiększenie szans młodzieży na rynku pracy poprzez dodatkowe kursy i praktyki, nawiązanie współpracy z przedsiębiorcami oraz wprowadzenie nowatorskiej metody nauczania "Value Chain".
Projekt realizowany był w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Edukacja przez Internet, Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. ks. Stanisława Konarskiego w Jędrzejowie, Targami Kielce S.A., oraz uczelnią VIA University College, VIA Design (TEKO Designe+Business) z Danii.
W wyjeździe wzięli udział nauczycieli uczący przedmiotów zawodowych na następujących kierunkach: technik hotelarstwa, technik informatyk, technik logistyk, technik ekonomista oraz technik organizacji reklamy.
Na uczestników czekały trzy bardzo intensywne i pracowite dni. Wyjazd związany był z zakończeniem i podsumowaniem projektu oraz przygotowaniem raportu wdrażania metody „Value Chain” w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. ks. Stanisława Konarskiego w Jędrzejowie.
Metoda Value Chain opiera się na zasadzie wedle której wszystkie przedsięwzięcia rynkowe są pewnymi powiązanymi kolejnościami działań. Od wielu lat z powodzeniem jest stosowana na VIA University College, Via Design (TEKO Designe+Business), która jest uczelnią partnerską ZSP nr 1. Przełożona na grunt edukacyjny metoda „Value Chain” stosowana według reguł VIA University College, VIA Design (TEKO Designe+Business) skupia się na kompleksowym dostarczeniu wiedzy oraz umiejętności zawodowych niezbędnych w danej branży, zawodzie czy specjalizacji poprzez system nauczania bazujący na tradycyjnych zajęciach teoretycznych połączonych z nauczaniem metodą projektową oraz zajęciach praktycznych w ścisłej współpracy z przedsiębiorcami.
Podczas spotkań z przedstawicielami duńskiej uczelni – Tiną Krøyer i Inger Grete Harter nauczyciele z Konarskiego omówili i podsumowali zakończony projekt „Targi przyszłością regionu”. W projekcie trwającym w Konarskim od dwóch lat wzięło udział 100 uczniów kształcących się w pięciu zawodach. Przeprowadzone zostały kursy o tematyce targowej, szkolenia z marketingu targowego, warsztaty z metody „Valu Chain” prowadzone przez duńskich wykładowców zarówno dla uczniów jak i dla nauczycieli, zajęcia rozwijające kreatywność, dodatkowe lekcje z języka angielskiego zawodowego, poza tym młodzież brała udział w licznych wyjazdach na imprezy targowe odbywające się w Targach Kielce oraz do Danii. Dodatkowym atutem trwającego projektu były praktyki zawodowe organizowane w Targach Kielce i u innych pracodawców z Kielce i okolic. W ramach projektu zorganizowane zostały również dwa biznes fora oraz Międzyszkolne Targi Edukacyjne, które cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród gimnazjalistów. Całość raportu z wdrażania metody „Value Chain” i podsumowanie projektu ma zostać wydane w wersji papierowej i dostępne dla każdej zainteresowanej osoby.
Nauczyciele z Konarskiego mieli również okazje zwiedzić nowoczesną uczelnię wraz z powstałym centrum treningowym gdzie uczniowie kształcą swoje umiejętności praktyczne. Na uwagę zasługuje fakt że w rolę przewodników wcieliły się polskie studentki tej uczelni. Popołudniami natomiast zwiedzali bardzo malownicze i pełne zabytków miasteczko Aarhus w tym:
Uczestnicy zgodnie stwierdzili, że wyjazd był niezwykle cennym doświadczeniem i otworzył ich na nowe doświadczenia w obszarze edukacji zawodowej oraz pokazał możliwości efektywnego wykorzystania już posiadanych zasobów.