Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Uczniowie Konarskiego na wycieczce szkolnej w Pieninach
25-05-2018

„Pójdźcie do nas wy, którzy w dolinach cierpicie

- mówią góry – wy wszyscy nędzni, słabi, cisi;

patrzcie:niebo nad wami śmiałe, wielkie wisi,

bujne, wielkie wystrzela dookoła życie.”

Kazimierz Przerwa-Tetmajer

Dnia 24 maja na dwudniową wycieczkę szkolną w Pieniny, w wesołych nastrojach, pojechały klasy 2L, 2EL oraz uczniowie z klasy 2b,1h i 1e. Z Jędrzejowa wyruszyliśmy o godzinie 6 rano, podróż trwała ponad cztery godziny. Po drodze dołączył do nas przewodnik tatrzański - Pani Agnieszka Łach - Stankowska. Na miejscu, by odpocząć po długiej podróży, udaliśmy się na spacer przez zaporę na Jeziorze Czorsztyńskim, a następnie odbyliśmy rejs statkiem po tym jeziorze.

Kolejną atrakcją było przejście przez Wąwóz Homole i podziwianie malowniczej trasy Pienińskiego Parku Narodowego. W pieszej wędrówce dotarliśmy do Polany Dubantowska Dolinka, gdzie mieliśmy okazję podziwiać Kamienne Księgi i ich legendę. Skałka swoim kształtem przypomina wielkie, rozłożone księgi. Legenda mówi, że zapisane w niej są wszystkie losy ludzkie, których nikt nie potrafi odczytać.

Po tak aktywnie spędzonym dniu dotarliśmy do pensjonatu, w którym czekał na nas pyszny posiłek i dyskoteka. Tak zakończył się pierwszy dzień pobytu w Pieninach.

W drugim dniu po śniadaniu z centrum Szczawnicy, wygodną kolejką krzesełkową w kilka minut wjechaliśmy z wysokości 453 m n.p.p. na 719 m n.p.m. na Palenicę, która była początkiem naszej dłuższej wycieczki pienińskimi szlakami. Jej kolejnym etapem był spacer na pobliską Szafranówkę, gdzie z rozległej polany pomiędzy szczytami roztaczały się wspaniałe widoki na Pieniny, Beskid Sądecki i Tatry. Z Szafranówki rozpoczęliśmy dalszą wędrówkę powrotną z Palenicy, która zakończyła się w Szczawnicy.

W tym malowniczym, górskim miasteczku panuje uzdrowiskowy charakter tzw. mikroklimat, ale także występują duże ilości źródeł wód mineralnych, których mogliśmy spróbować w pijalni wód w Górnym Parku Zdrojowym. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Jędrzejowa z zamiarem odbycia podobnej wycieczki jeszcze „wiele, wiele razy”.

Opiekunowie: Sabina Chechelska, Ewelina Walczyńska, Agnieszka Malec i Andrzej Fendrych.