Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Wycieczka dla „aktywnych” do Warszawy
20-06-2018

20 czerwca 2018 roku „zasłużeni” uczniowie naszej szkoły pojechali na wycieczkę do Warszawy w ramach nagrody dla aktywnych i zdolnych uczniów, angażujących się w życie szkoły.

O 6 rano wyjechaliśmy w drogę. Pogoda nam dopisała, wszyscy w dobrym nastroju i z entuzjazmem rozpoczęliśmy wycieczkę. Około godziny 10:30 dotarliśmy do stolicy, gdzie czekała na nas pani przewodnik. Udaliśmy się na Starówkę, następnie poszliśmy pod pomnik Syrenki Warszawskiej, gdzie wysłuchaliśmy kilku legend krążących na jej temat. Kolejnymi punktami naszej wycieczki były: Kolumna Zygmunta oraz Zamek Królewski. Po chwili odpoczynku ruszyliśmy ulicą Krakowskie Przedmieście zwiedzając Pałac Prezydencki, pomnik Adama Mickiewicza oraz hotel Bristol i wysłuchując historii jego powstania.

Ciekawym elementem były ławeczki rozmieszczone w miejscach związanych z Fryderykiem Chopinem, które grały jego utwory, zatrzymując się obok tych ławek wysłuchaliśmy wielu ciekawych historii z życia Chopina. Stamtąd poszliśmy pod Grób Nieznanego Żołnierza i pomnik Ofiar Katastrofy Smoleńskiej. Następnie udaliśmy się Alejami Ujazdowskimi do Łazienek Królewskich, tam pani przewodnik szczegółowo opowiedziała nam historię i ciekawostki na temat tego miejsca. Spacerując w cieniu drzew Parku Łazienkowskiego obejrzeliśmy pałac na wodzie, oranżerię, ogród chiński oraz słynny pomnik Fryderyka Chopina pochodzący z czasów secesji. Pożegnaliśmy z uśmiechem panią przewodnik i udaliśmy się prosto na pyszny obiad do klimatycznej restauracji "U Szwejka".

Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta na Stadionie Narodowym. Obiekt ten wywarł na nas szczególne wrażenie. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy cały stadion włącznie z szatniami sportowców oraz lożami VIP-ów. Mieliśmy również okazję zobaczyć salę do konferencji prasowych, gdzie przed i po meczach spotykają się z dziennikarzami przedstawiciele naszej kadry narodowej, rzecznik prasowy, trener i fizjoterapeuta. Podziękowaliśmy panu przewodnikowi, który w bardzo przyjemny i humorystyczny sposób opowiedział nam wiele ciekawostek na temat Stadionu Narodowego.

Około godziny 22 wróciliśmy zmęczeni ale szczęśliwi do Jędrzejowa z żalem, że wycieczka dobiegła końca. Na pewno pozostanie ona na długo w naszej pamięci.

Uczestnicy wycieczki dziękują bardzo Dyrekcji i opiekunom wycieczki za organizację tak wspaniałego wyjazdu oraz Radzie Rodziców za jego sfinansowanie.