Statut szkoły
W trosce o wysoki poziom kształcenia i wychowania młodzieży, kształtowanie postaw patriotycznych,
przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata, mając na względzie szlachetną postawę i szczytne ideały
patrona – ks. Stanisława Konarskiego, My społeczność Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1
w Jędrzejowie stanowimy poniższe zasady i wzywamy wszystkich do ich stosowania, zgodnie z sentencją:
„Miejmy odwagę być mądrymi, abyśmy umieli odróżniać dobro od zła.”
Statut
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1
im. ks. Stanisława Konarskiego w Jędrzejowie
(tekst jednolity po zmianach z dnia 09 listopada 2010r.)
Nazwa szkoły
§1
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. ks. Stanisława Konarskiego w Jędrzejowie mający swoją siedzibę przy ul. Przypkowskiego 49
zwany dalej „Zespołem” tworzą włączone w jego strukturę organizacyjną, ogólnodostępne, publiczne szkoły.
- W skład Zespołu wchodzą:
- szkoły ponadgimnazjalne:
- I Liceum Profilowane
- Technikum Nr 1
- II Liceum Ogólnokształcące
- szkoły policealne:
- Szkoła Policealna Nr 1 dla młodzieży
- Szkoła Policealna Nr 3 dla dorosłych
- Nazwa szkoły wchodzącej w skład Zespołu składa się z nazwy Zespołu i nazwy tej szkoły.
- Nazwa Zespołu jest używana w pełnym brzmieniu.
Inne informacje o szkole
§ 2
- Organem prowadzącym Zespół jest Powiat Jędrzejowski
- Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Świętokrzyski Kurator Oświaty.
§ 3
- Zespół używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Szkoły wchodzące w skład Zespołu posiadają własne pieczęcie i tablice zawierające nazwę szkoły.
- Zespół posiada sztandar, logo i ceremoniał szkolny.
(wzór sztandaru)
(wzór logo szkoły)
- Ustala się dzień 30 września każdego roku szkolnego – „Dniem Patrona Szkoły”.
Osobom oraz instytucjom, których działalność na drodze do wychowania, wrażliwości społeczne, rzetelności, jest kontynuacją
szczytnych celów i ideałów patrona, ks. Stanisława Konarskiego przyznawany jest Medal Okolicznościowy.

(wzór Medalu Okolicznościowego)
§ 4.
- Zespół prowadzi i przechowuje dokumentację, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Zasady gospodarki finansowej Zespołu określają odrębne przepisy.
Cele i zadania
§ 5
- Szkoły wchodzące w skład Zespołu realizują cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:
- umożliwiają zdobywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa dojrzałości
-
- kształtują właściwe postawy moralne i etyczne realizując Program Wychowawczy Szkoły i Program Profilaktyki
- umożliwiają absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia
- rozwijają u młodzieży poczucie odpowiedzialności, miłości do Ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego
przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata
- zapewniają bezpieczne warunki wszechstronnego rozwoju osobowego (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym,
zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym)
§ 6
- I Liceum Profilowane kształci w profilach:
- ekonomiczno – administracyjnym
- zarządzania informacją
- socjalnym
- Technikum Nr 1 kształci w zawodach:
- technik ekonomista
- technik informatyk
- technik hotelarstwa
- technik obsługi turystycznej
- technik logisyk
- W II Liceum Ogólnokształcącym dyrektor Zespołu w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim z
uwzględnieniem zainteresowań uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych, finansowych Liceum Ogólnokształcącego wyznacza na początku etapu
edukacyjnego dla danego oddziału od dwóch do czterech przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym.
- Szkoła Policealna Nr 1 dla młodzieży i Szkoła Policealna Nr 3 dla dorosłych kształcą w zawodach:
- technik ekonomista
- technik informatyk
- technik hotelarstwa
- technik bezpieczeństwa i higieny pracy
- technik obsługi ruchu turystycznego
§ 7
- Zespół realizuje swoje zadania uwzględniając wspomaganie ucznia w jego wszechstronnym rozwoju i tworząc pozytywnie oddziałujące środowisko wychowawcze poprzez:
- rzetelną prace nauczycieli w zakresie nauczania i wychowania
- zapewnienie bezpieczeństwa uczniów w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
- prowadzenie kół zainteresowań: przedmiotowych, sportowych i artystycznych
- systematyczne udoskonalanie warsztatu pracy nauczyciela
- pełnienie dyżuru w czasie przerw
- organizowanie wycieczek, przedmiotowych, turystyczno – krajoznawczych, wspólnych wyjść do kina, na spektakle teatralne
- udział młodzieży w zajęciach warsztatowych organizowanych przez pedagoga szkolnego lub Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną
oraz w różnego rodzaju programach profilaktycznych
- prowadzenie wewnątrzszkolnych warsztatów integracyjnych
- uczestniczenie młodzieży w różnego rodzaju olimpiadach, konkursach, zawodach sportowych, spotkaniach z ciekawymi ludźmi
- organizowanie spotkań młodzieży z przedstawicielami różnych uczelni w celu przybliżenia zasad i warunków dalszego kształcenia się
- nawiązywanie kontaktów z innymi szkołami w celu współdziałania młodzieży w różnych organizacjach, oraz wymiany doświadczeń
w zakresie podnoszenia efektywności pracy Zespołu
- dodatkową pracę z uczniem zdolnym i uczniem słabym
- udział w uroczystościach poświęconych rocznicom wydarzeń historycznych i powiatowych, oraz spotkaniach (Dzień Edukacji, Dzień Kobiet, spotkanie opłatkowe itp.)
- redagowanie, drukowanie, kolportowanie szkolnej gazety „Bez tytułu”
- udział młodzieży w akcjach charytatywnych na rzecz środowiska, ludzi potrzebujących pomocy, Domu Dziecka
- promowanie uczniów dobrych (nagrody, dyplomy, listy gratulacyjne dla rodziców, podawanie imiennej listy osiągnięć do
wiadomości społeczności uczniowskiej, stypendia Prezesa Rady Ministrów, „Złoty Medal Ucznia”, medal „Złoty Absolwent”)
- udział w pracach na rzecz szkoły i środowiska lokalnego
- opiniowanie przez samorząd projektów ważnych dokumentów regulujących pracę szkoły
- systematyczne doskonalenie i podnoszenie kwalifikacji przez uczestnictwo w różnego rodzaju spotkaniach, kursach
kwalifikacyjnych oraz na studiach podyplomowych
- systematyczną współpracę z rodzicami i prawnymi opiekunami młodzieży
- zapewnienie opieki personelu medycznego w okresie przebywania uczniów na terenie szkoły
- przeprowadzenie raz w roku akcji ewakuacji z budynku szkolnego na wypadek zagrożenia oraz przeszkolenie społeczności szkolnej
w zakresie udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym
- organizowanie spotkań z przedstawicielami Sanepidu oraz pracownikami służby zdrowia dotyczącymi higieny osobistej oraz zdrowego stylu życia.
§ 8
- Nauczyciele wchodzący w skład Zespołu Szkół tworzą następujące Zespoły Nauczycieli:
- Zespół Wychowawczy
- Zespół Nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
- Zespół Nauczycieli przedmiotów humanistycznych
- Zespół Nauczycieli przedmiotów zawodowych
- Zespół Nauczycieli języków obcych
- Do najważniejszych zadań Zespołów Przedmiotowych należy:
- opracowanie programu Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli i czuwanie nad jego realizacją
- zorganizowanie i prowadzenie wybranych kół zainteresowań
- organizowanie konkursów przedmiotowych i artystycznych
- opracowanie harmonogramu przeprowadzenia badania wyników nauczania z poszczególnych przedmiotów
- organizowanie indywidualnej pracy z uczniem zdolnym i słabym
- wdrażanie do stosowania metod aktywizujących w procesie dydaktyczno – wychowawczym
- doskonalenie metod pracy ucznia
- przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach, zawodach i konkursach
- doskonalenie warsztatu pracy ucznia i nauczyciela
- unowocześnienie procesu nauczania
- właściwe kontrolowanie, ocenianie wiedzy i umiejętności uczniów jako podstawowe ogniwo procesu edukacji szkolnej
- analizowanie wyników procesu dydaktycznego i egzaminów zewnętrznych
- opracowanie terminarzy przeprowadzania egzaminu maturalnego i potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
- czuwanie nad przestrzeganiem procedur przeprowadzania egzaminu maturalnego i potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
- opracowanie kalendarza imprez szkolnych
- sporządzenie szkolnego zestawu programów nauczania i wykazu podręczników
- czuwanie nad sprawną organizacją i przebiegiem pracy dydaktyczno – wychowawczej
- Do najważniejszych zadań Zespołu Wychowawczego należy:
- dbałość o wychowanie młodzieży zgodne z wizją szkoły
- określanie procedur zapewnienia uczniom bezpieczeństwa w trakcie zajęć organizowanych przez szkołę
- wnioskowanie o udzielanie nagród i kar uczniom szkoły
- zapewnienie uczniom dobrego klimatu i atmosfery
- analizowanie, monitorowanie i ewaluacja procesu wychowawczego
- doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczycieli
- dbałość o patriotyczne wychowanie młodzieży, propagowanie postaci i ideałów Patrona Szkoły.
- Do najważniejszych zadań Zespołu Nauczycieli starających się o wyższy stopień awansu zawodowego należy:
- otoczenie opieką młodych nauczycieli, będących na stażu w procesie awansu zawodowego
- wyrabianie umiejętności i uświadomienie potrzeby dzielenia się fachową wiedzą i własnymi doświadczeniami z innymi.
§ 9
- Ocenianie wewnątrzszkolne polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności w stosunkudo wymagań
edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania, oraz formułowaniu oceny.
- W szkołach ponadgimnazjalnych ocenianiu podlega zachowanie uczniów, w szkołach policealnych zachowania słuchaczy nie ocenia się.
- Szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów określa Szkolny System Oceniania opracowany i uchwalony przez Radę Pedagogiczną
Zespołu w formie załącznika nr 1 do niniejszego statutu.
§ 10
- Zespół może prowadzić działalność innowacyjną i eksperymentalną.
- Zespół w miarę posiadanych środków finansowych organizuje zajęcia dodatkowe dla uczniów, z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych.
- Zespół organizuje wewnątrzszkolny system doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia, a także współdziała w tym
zakresie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Jędrzejowie oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom.
- Zespół udziela opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie w formie:
- stypendiów
- doraźnej pomocy finansowanej przez Radę Rodziców
- dofinansowania do wycieczek
- dofinansowania do odpłatności za wyżywienie w internacie
- zorganizowanie samopomocy koleżeńskiej
- zorganizowanie nieodpłatnych zajęć pozalekcyjnych
- pracy indywidualnej z uczniami wywodzącymi się z rodzin rozbitych i niepełnych
- stałego kontaktu pedagoga szkolnego i wychowawców z prawnymi opiekunami sierot i uczniów z rodzin rozbitych lub sprawiających trudności wychowawcze
- Zespół współdziała z rodzicami (opiekunami prawnymi) w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki w formie:
- współudziału rodziców w tworzeniu dokumentów regulujących pracę Zespołu
- odbywania cyklicznych spotkań z udziałem Dyrekcji Zespołu
- udziału rodziców w organizowaniu imprez szkolnych
- spotkań wychowawców klas z rodzicami w sprawie postępów w nauce i zachowań uczniów
- przeprowadzania prelekcji dla rodziców dotyczących trudności wychowawczych młodzieży, patologii społecznych oraz form
rozpoznawania i zapobiegania tym zjawiskom
- współdecydowania Rady Rodziców w ważniejszych przedsięwzięciach Dyrekcji dotyczących organizowania pracy Zespołu.
- Zespół organizuje stałe spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze nie rzadziej niż raz na kwartał.
- Program wychowawczy Zespołu i program profilaktyki, o których mowa w § 5 ust.2 pkt 1, uchwala Rada Pedagogiczna po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.
Organy Zespołu
§ 11
- Organami Zespołu są:
- dyrektor
- rada pedagogiczna
- samorząd uczniowski
- rada rodziców
- Rada pedagogiczna, samorząd uczniowski i rada rodziców uchwalają regulaminy swojej działalności. Regulaminy te nie mogą być sprzeczne ze Statutem i przepisami prawa oświatowego.
§ 12
- Dyrektor Zespołu w szczególności:
- kieruje działalnością Zespołu oraz reprezentuje go na zewnątrz
- zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy uczniom, nauczycielom i pracownikom Zespołu
- odpowiada za zapewnienie uczniom i pracownikom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez placówkę
- powiadamia policję lub sąd o demoralizacji ucznia, w szczególności o naruszeniu przez niego zasad współżycia społecznego, popełnieniu
czynu zabronionego, używaniu alkoholu lub innych środków odurzających, oraz nie realizowaniu przez ucznia obowiązku szkolnego
- sprawuje nadzór pedagogiczny
- sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania pro zdrowotne
- realizuje uchwały rady pedagogicznej
- dysponuje środkami określonymi w planie finansowym Zespołu zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponosi odpowiedzialność za ich
prawidłowe wykorzystanie, a także organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę Zespołu
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych
- współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieliw organizacji praktyk pedagogicznych.
- Dyrektor Zespołu może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach o których mowa w § 40 ust. 1 niniejszego statutu.
- Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
- zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników
- przyznawania nagród oraz wymierania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom
- występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników.
- Dyrektor Zespołu, w porozumieniu z organem prowadzącym oraz po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty ustala profile kształcenia prowadzone w liceum profilowanym.
- Dyrektor Zespołu w porozumieniu z organem prowadzącym i po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty oraz opinii powiatowej rady zatrudnienia ustala zawody,
w których kształci technikum.
- Dyrektor Zespołu w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną, rodzicami i samorządem uczniowskim.
§ 13
- Radę pedagogiczną tworzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Zespole. W zebraniach rady pedagogicznej mogą także brać udział z głosem
doradczym osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej.
- Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor Zespołu, który prowadzi i przygotowuje jej zebrania oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie
wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania.
- Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
- zatwierdzanie planów pracy Zespołu,
- zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,
- podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
- ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli Zespołu,
- podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.
- Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
- organizację pracy Zespołu, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnychi pozalekcyjnych,
- projekt planu finansowego Zespołu,
- wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
- propozycje dyrektora Zespołu w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego
oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Rada pedagogiczna wykonując zadania Rady Zespołu zasięga opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego w następujących sprawach:
- uchwalania Statutu Zespołu,
- opiniowania planu pracy Zespołu
- Dyrektor Zespołu wstrzymuje wykonanie uchwał, o których mowa w ust. 3, niezgodnychz przepisami prawa.
- Rada pedagogiczna przygotowuje projekt zmian statutu i uchwala je.
- Rada pedagogiczna może występować z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w Zespole.
§ 14
- Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
- Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane.
- Organizację i szczegółowe kompetencje rady pedagogicznej określa Regulamin Rady Pedagogicznej.
§ 15
- W Zespole działa samorząd uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie.
- Zasady wybierania i działania organów samorządu uczniowskiego określa regulamin, o którym mowa w § 11 ust. 2, uchwalony przez ogół uczniów w głosowaniu równym,
tajnym i powszechnym. Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
- Samorząd uczniowski może przedstawiać radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Zespołu, w szczególności
dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
- prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celami i stawianymi wymaganiami
- prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu
- prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania
i zaspokajania własnych zainteresowań
- prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej
- prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami
organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem
- prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu uczniowskiego.
- Samorząd uczniowski, w celu wspierania działalności statutowej Zespołu, może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek i innych źródeł. Zasady wydatkowania
tych funduszy określa regulamin, o którym mowa w § 11 ust. 2.
§ 16
- W Zespole działa rada rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców uczniów.
- Rada rodziców wybierana jest przez rodziców uczniów Zespołu.
- Rada rodziców może występować do rady pedagogicznej i dyrektora Zespołu z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw Zespołu.
- W celu wspierania działalności statutowej Zespołu, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
- Słuchacze szkół zaocznych dla dorosłych zobowiązani są do dokonywania wpłat na radę rodziców w wysokości ustalonej przez prezydium rady rodziców.
- Zasady wydatkowania funduszy rady rodziców określa regulamin.
§ 17
- Organy Zespołu współdziałają ze sobą mając możliwość swobodnego działaniai podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji.
- Każdy z organów Zespołu może zapraszać na swoje posiedzenia przedstawicieli pozostałych organów celem omówienia zasad współpracy lub uzgodnienia stanowisk.
- Organy Zespołu mają obowiązek informowania się wzajemnie o podejmowanychi planowanych działaniach.
- Sytuacje konfliktowe pomiędzy poszczególnymi organami Zespołu rozwiązywane są z udziałem wszystkich zainteresowanych.
- Spory między radą pedagogiczną, samorządem uczniowskim i radą rodziców rozstrzyga dyrektor Zespołu, jeżeli stroną sporu jest dyrektor to rozstrzyga go organ prowadzący.
Każda ze stron ma prawo żądać uzasadnienia rozstrzygnięcia na piśmie.
Organizacja Zespołu
§ 18
- Podstawową jednostka organizacyjną Zespołu jest oddział.
- Oddział nie może liczyć mniej niż 30 uczniów.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego, liczba uczniów w oddziale może być niższa od liczby określonej w ust.2.
§ 19
- Rok szkolny składa się z dwóch semestrów.
- Pierwszy semestr nauki dla klas pierwszych i drugich liceum ogólnokształcącego i liceum profilowanego oraz klas pierwszych, drugich i trzecich
technikum kończy się w ostatni piątek miesiąca stycznia chyba, że wcześniej rozpoczynają się ferie zimowe, wówczas zakończenie semestru
następuje w ostatni piątek przed feriami.
- Pierwszy semestr nauki dla uczniów klas maturalnych kończy się w dniu 31 grudnia.
- Słuchacze szkół zaocznych klasyfikowani i promowani są po każdym semestrze nauki, zgodnie z terminami zakończenia semestru określonymi w projekcie organizacyjnym.
§ 20
- Zajęcia edukacyjne, stanowiące realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla liceum profilowanego i technikum, oraz zajęcia
edukacyjne w ramach kształcenia w poszczególnych profilach kształcenia ogólnozawodowego, zwanych dalej „profilami” stanowiące realizacje podstaw
programowych ustalonych dla poszczególnych profili w liceum profilowanym, są organizowane w oddziałach z zastrzeżeniem ust. 2-4.
- Zajęcia edukacyjne w ramach kształcenia zawodowego, stanowiące realizacje podstaw programowych kształcenia w poszczególnych zawodach w technikum
są organizowane w oddziałach lub zespołach międzyoddziałowych albo międzyszkolnych.
- Niektóre obowiązkowe zajęcia edukacyjne, w szczególności zajęcia wychowania fizycznego, nauczanie języków obcych, elementów informatyki i technologii informacyjnej,
zajęcia z kształcenia ogólnego i zawodowego, dla których z treści programu nauczania wynika konieczność prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych,
są prowadzone w grupach zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Nauczanie języków obcych może być organizowane w zespołach międzyoddziałowych,z uwzględnieniem poziomu umiejętności językowych uczniów.
§ 21
- Kształcenie w Szkole Policealnej Nr 1 prowadzone jest w systemie dziennym, a w Szkole Policealnej Nr 3 w formie zaocznej:
- konsultacje zbiorowe dla słuchaczy odbywają się we wszystkich semestrach, według tygodniowego rozkładu zajęć, o którym mowa w § 26 ust.3
- dopuszcza się możliwość organizowania konsultacji indywidualnych w wymiarze 20% ogólnej liczby godzin zajęć w semestrze, w dowolnie wybranych dniach tygodnia,
- organizuje się dwie konferencje instruktażowe w czasie jednego semestru: pierwszą – wprowadzającą do pracy w semestrze i drugą – przedegzaminacyjną.
- słuchacz, który został skreślony z listy z powodu nie realizowania obowiązków szkolnych, nie może ponownie ubiegać się o przyjęcie do szkoły zaocznej.
- Kształcenie praktyczne w technikum Nr 1 i Szkołach Policealnych wymienionych w § 1 ust. 2 pkt. 2 realizowane jest w formie praktyk
zawodowych, w oparciu o Regulamin Praktyk Zawodowych.
§ 22
- Uczeń deklaruje wybór profilu przy ubieganiu się o przyjęcie do liceum profilowanego.
- W trakcie nauki uczeń może zmienić profil po spełnieniu następujących warunków:
- złoży za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów podanie do Dyrektora Zespołu z uzasadnieniem zmiany profilu
- zmiana decyzji nastąpi nie później niż do końca I semestru klasy pierwszej(w uzasadnionych przypadkach może być to okres późniejszy,
nie później jednak niż przed rozpoczęciem nauki w klasie drugiej
- uzyska zgodę Dyrektora na zmianę profilu kształcenia
- zobowiąże się do złożenia egzaminów klasyfikacyjnych za I semestr z przedmiotów ujętych w szkolnym planie nauczania dla zmienionego profilu
w wyznaczonym terminie (nie później niż do 30 marca w przypadku zmiany od II semestru, w pozostałych przypadkach termin wyznacza dyrektor).
§ 23
Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w innym wymiarze, nie dłuższym jednak niż
60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.
§ 24
- W Zespole funkcjonuje biblioteka szkolna służąca realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno-wychowawczych Zespołu,
doskonaleniu warsztatu pracy nauczycieli, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród rodziców oraz wiedzy wśród uczniów o regionie.
- Z biblioteki szkolnej mogą korzystać uczniowie, słuchacze, nauczyciele i inni pracownicy Zespołu, a także rodzice i inne osoby na zasadach określonych w regulaminie biblioteki.
- Pomieszczenia biblioteki szkolnej powinny umożliwiać:
- gromadzenie i opracowywanie zbiorów
- korzystanie ze zbiorów czytelni
- prowadzenie przysposobienia czytelniczo-informacyjnego uczniów, w grupach bądź oddziałach.
- Organizacja pracy biblioteki szkolnej:
- biblioteka jest czynna codziennie od poniedziałku do piątku
- godziny pracy biblioteki umożliwiają dostęp do jej zbiorów podczas zajęć lekcyjnych oraz po ich zakończeniu
- z księgozbioru podręcznego i czasopism biblioteki można korzystać tylko w czytelni,
- encyklopedii i słowników nie wypożycza się do domu.
- Do zadań nauczyciela bibliotekarza należy w szczególności:
- udostępnienie zbiorów w ustalonych godzinach
- zapewnienie bezpieczeństwa uczniom przebywającym w bibliotece i korzystającym z czytelni oraz Centrum Informacji Multimedialnej
- udzielenie informacji bibliotecznych, katalogowych, bibliograficznych, rzeczowych i tekstowych, informowanie uczniów i nauczycieli o nowościach wydawniczych
- poradnictwo w wyborach czytelniczych
- gromadzenie zbiorów zgodnie z profilem programowym i potrzebami szkoły
- ewidencjonowanie zbiorów zgodnie z obowiązującymi przepisami
- techniczne opracowanie zbiorów
- katalogowanie zbiorów
- konserwacja zbiorów
- prowadzenie statystyki
- planowanie, sprawozdawczość, odpowiedzialność materialna
- prowadzenie dziennika biblioteki szkolnej
- obsługa komputerowych programów w Centrum Informacji Bibliotecznej i CIM
- Biblioteka szkolna współpracuje z uczniami, nauczycielami i rodzicami (opiekunami prawnymi) oraz innymi bibliotekami na zasadach:
- rozbudzania i rozwijania potrzeb czytelniczych i informacyjnych związanych z nauką szkolną i z indywidualnymi zainteresowaniami
uczniów, przysposobienia ich do samokształcenia
- przygotowania do korzystania z innych źródeł informacji naukowej, techniczneji organizacyjnej
- pomocy nauczycielom w pracy dydaktyczno – wychowawczej, zwłaszcza przez współdziałanie z nimi w przygotowaniu uczniów do samodzielnej pracy umysłowej i samokształcenia
- biblioteka tworzy sieć internetową do przesyłania, pozyskiwania i przetwarzania informacji czytelniczych z bibliotek całego kraju
§ 25
- Dla uczniów spoza Jędrzejowa Zespół prowadzi internat.
- Liczba wychowanków w grupie wychowawczej w internacie nie przekracza 35.
- Tygodniowy wymiar zajęć opiekuńczych i wychowawczych z jedną grupą wychowawczą w internacie wynosi co najmniej 49 godzin zegarowych.
- Za zgodą organu prowadzącego, w internacie można zatrudnić wychowawcę – opiekuna nocnego.
- Szczegółową organizację internatu, prawa i obowiązki wychowanków określa regulamin. Internatu.
§ 26
- Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny Zespołu opracowany przez dyrektora Zespołu,
z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania – do dnia 30 kwietnia każdego
roku. Arkusz organizacyjny Zespołu zatwierdza organ nadzoru pedagogicznego do dnia 9 maja, oraz organ prowadzący Zespół do dnia 30 maja danego roku.
- W arkuszu organizacyjnym Zespołu zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników Zespołu, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze,
liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący Zespół oraz liczbę godzin prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.
- Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego Zespołu dyrektor Zespołu,z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy,
ustala tygodniowy rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych.
Nauczyciele i inni pracownicy
§ 27
- W Zespole tworzy się stanowisko wicedyrektora. Jedno stanowisko wicedyrektora przypada na co najmniej 12 oddziałów.
- Do zadań wicedyrektora należy:
- prawidłowa organizacja pracy podległego personelu
- prawidłowa organizacja i przebieg rekrutacji uczniów do Zespołu
- przygotowanie i przeprowadzenie egzaminu maturalnego zgodnie z procedurami
- przygotowanie i przeprowadzenie zgodnie z procedurami egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
- nadzór nad zapewnieniem uczniom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez szkołę - regulaminy pracowni, dyżury, wycieczki
- nadzór nad sprawami wychowawczymi w tym:
- nadzór nad egzekwowaniem realizacji przez uczniów obowiązków szkolnych i procedur określonych w Statucie, Regulaminie Szkoły i Ceremoniale Szkolnym
- nadzór nad kształtowaniem postaw patriotycznych
- monitorowanie frekwencji uczniów i sposobów usprawiedliwiania nieobecności
- monitorowanie oceniania zachowania uczniów
- nadzór pedagogiczny nad nauczycielami
- odpowiedzialność za pracę zespołów nauczycielskich
- opracowanie projektu organizacyjnego, tygodniowego rozkładu lekcji i planu zajęć pozalekcyjnych
- nadzór nad współpracą wychowawców z rodzicami
- nadzór nad prawidłową organizacją i przebiegiem praktyk zawodowych
- kształtowanie prawidłowej dyscypliny pracy podległych pracowników
- prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych w wymiarze godzin określonych odrębnymi przepisami
- rozliczenie i odpowiedzialność finansowa za godziny ponadwymiarowe, wychowawstwa klas, zajęcia pozalekcyjne oraz
wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w przypadku zatrudnienia dyrektora Zespołu jako nauczyciela w szkołach o systemie zaocznym wchodzących w skład Zespołu
- wykonanie czynności zlecanych przez Dyrektora Zespołu
- pełnienie obowiązków przewodniczącego Komisji likwidacyjnej majątku szkoły
- zastępowanie dyrektora szkoły w czasie jego nieobecności.
§ 28
- W zespole utworzone jest stanowisko szkolnego doradcy zawodowego, który zajmuje się preorientacją zawodową uczniów.
- Organizację praktyk zawodowych i nadzór nad ich przebiegiem sprawuje kierownik praktyk zawodowych
§ 29
- W Zespole tworzy się stanowisko kierownika internatu.
- Do zadań kierownika internatu, za których wykonanie odpowiada należy w szczególności:
- organizowanie całokształtu prac związanych z zapewnieniem bezpiecznego pobytu wychowanków w internacie, w czasie pobierania przez nich nauki poza miejscem zamieszkania
- dbałość o stworzenie dobrych warunków do nauki, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów
- kierowanie pracą wychowawców i pracowników administracyjno – obsługowych
- odpowiedzialność za bieżące remonty i konserwację budynku Internatu oraz urządzeń i sprzętu
- prowadzenie bieżącej dokumentacji Internatu zgodnie z wytycznymi
- współpraca z Samorządem Internatu
- odpowiedzialność za stan majątkowy Internatu
§ 30
Dyrektor Zespołu, za zgodą organu prowadzącego Zespół, może tworzyć inne stanowiska kierownicze.
§ 31
- W Zespole zatrudnia się pedagoga lub psychologa, który organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów.
- Do zadań pedagoga lub psychologa należy w szczególności:
- diagnozowanie i monitorowanie poczucia bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły
- dbałość o właściwe stosunki interpersonalne w relacjach uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel oraz bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne
- rozpoznanie i diagnozowanie środowiska rodzinnego ucznia
- rozpoznanie przyczyn trudności i niepowodzeń szkolnych ucznia
- wspieranie ucznia z wybitnymi zdolnościami
- podejmowanie działań profilaktyczno – wychowawczych wynikających z Programu Wychowawczego Zespołu i wspieranie nauczycieli w tym zakresie
- wspieranie uczniów „metodami aktywnymi” w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu oraz udzielaniu
informacji w tym zakresie (w przypadku braku doradcy zawodowego)
- wspieranie nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
- podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych
- pomoc psychologiczna dla uczniów i ich rodziców oraz nauczycieli.
§ 32
- Pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą prowadzą nauczyciele, którzy odpowiadają za jakość tej pracy i jej efekty oraz bezpieczeństwo powierzonych ich opiece uczniów.
- Do podstawowych obowiązków nauczyciela należy:
- organizowanie zajęć zgodnie z zasadami dydaktyki i metodyki nauczania
- dbałość o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
- zgłaszanie dyrektorowi szkoły dostrzeżonych zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa uczniów, zaistniałych podczas zajęć wypadków
oraz wszelkich przejawów demoralizacji uczniów
- przestrzeganie procedur SSO i PSO z zachowaniem zasady bezstronności i obiektywności
- doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu wiedzy merytorycznej
- systematyczne i zgodne z przepisami prowadzenie dokumentacji szkolnej
- Pozostałe obowiązki nauczyciela regulują przepisy szczegółowe określone w prawie oświatowym i Prawie Szkolnym.
- Nauczyciel ponosi odpowiedzialność służbową, cywilną i karną za:
- tragiczne skutki wynikłe z braku nadzoru nad bezpieczeństwem uczniów w czasie zajęć szkolnych, pozaszkolnych i pełnionych dyżurów międzylekcyjnych
- zniszczenia i straty, wynikające z braku nadzoru lub niewłaściwego zabezpieczenia majątku szkoły.
- Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest:
- ustalenie dla danego oddziału zestawu programów nauczania z zakresu kształcenia ogólnego, programu nauczania z zakresu
kształcenia w danym profilu w liceum profilowanym lub programu nauczania w danym zawodzie w technikum, z uwzględnieniem korelacji w ramach kształcenia
ogólnego oraz kształcenia zawodowego
- wybór podręczników i ustalenie Szkolnego Zestawu Podręczników obowiązujących na poszczególnych poziomach kształcenia
- Dyrektor Zespołu może tworzyć zespoły wychowawcze, zespoły przedmiotowe lub inne zespoły problemowo-zadaniowe. Pracą zespołu
kieruje przewodniczący powoływany przez dyrektora Zespołu, na wniosek zespołu.
§ 33
- Oddziałem opiekuje się nauczyciel wychowawca.
- Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej wskazane jest, aby nauczyciel - wychowawca opiekował się danym oddziałem w ciągu całego etapu edukacyjnego.
- Formy spełniania zadań przez nauczyciela wychowawcę są dostosowane do wieku uczniów, ich potrzeb oraz warunków środowiskowych szkoły.
- Do zadań nauczyciela wychowawcy/opiekuna należy w szczególności:
- poznanie środowiska rodzinnego wychowanków
- wychowywanie młodzieży zgodnie z wizją szkoły w duchu patriotyzmu i demokracji
- stwarzanie warunków wspomagających rozwój ucznia / słuchacza, proces jego uczenia się oraz przygotowanie ucznia do życia w rodzinie i społeczeństwie
- analizowanie procesu wychowawczego
- zapewnienie uczniom/słuchaczom bezpieczeństwa w trakcie zajęć
- nagradzanie i karanie wychowanków oraz wnioskowanie o udzielanie regulaminowych nagród i kar
- rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów i słuchaczy
- inspirowanie i wspomaganie działań zespołowych uczniów i słuchaczy
- współpraca z rodzicami wychowanków
- współpraca z pedagogiem szkolnym oraz innymi specjalistami świadczącymi wykwalifikowaną pomoc w rozpoznawaniu potrzeb i trudności
uczniów prawidłowe prowadzenie dokumentacji pedagogicznej i wychowawczej
- Nauczyciel wychowawca w celu realizacji zadań, o których mowa w ust.4 w szczególności:
- otacza indywidualną opieką wychowanka
- planuje i organizuje wspólnie z uczniami i ich rodzicami różne formy życia zespołowego, ustala treści i formy zajęć tematycznych na godzinach
do dyspozycji wychowawcy wynikające z Programu Wychowawczego Zespołu
- współdziała z nauczycielami uczącymi w jego klasie, uzgadniając i koordynując działania wychowawcze wobec ogółu uczniów/słuchaczy,
a także tych, którym potrzebna jest indywidualna opieka (dotyczy to zarówno uczniów i słuchaczy szczególnie uzdolnionych jak i z różnymi
trudnościami wychowawczymi i niepowodzeniami edukacyjnymi)
- utrzymuje kontakt z rodzicami wychowanków, organizuje cykliczne spotkania klasowe, angażuje rodziców do podejmowania działań na rzecz klasy i
Zespołu, prowadzi pedagogizację i wspiera w trudnych sytuacjach wychowawczych
- współpracuje z pedagogiem i psychologiem szkolnym
- Rodzice i uczniowie w uzasadnionych przypadkach mają możliwość poprzez swoich przedstawicieli wpływać na dobór i zmianę nauczyciela wychowawcy.
- Dyrektor Zespołu po rozpoznaniu sytuacji, o której mowa w ust.6, podejmuje decyzję nie później niż po upływie 14 dni.
Ucziowie
§ 34
Uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. ks. Stanisława Konarskiego mają prawo i obowiązek godnego reprezentowania szkoły,
w której realizują proces kształcenia i wychowania.
§ 35
- W czasie pobytu uczniów/słuchaczy w szkole Zespół zapewnia im bezpieczeństwo poprzez monitoring budynku dydaktycznego i jego otoczenia.
- Nadzór nad osobami wchodzącymi i opuszczającymi budynek sprawuje wykwalifikowany pracownik portierni.
- Za bezpieczeństwo uczniów są odpowiedzialni:
- w czasie lekcji i innych zajęć – nauczyciel prowadzący zajęcia,
- w czasie przerw między lekcjami – nauczyciel dyżurujący,
- koordynator ds. bezpieczeństwa
- w czasie wycieczek i imprez organizowanych przez Zespół – nauczyciel opiekun.
- Zasady pełnienia dyżurów w czasie przerw między lekcjami określa regulamin, harmonogram dyżurów ustala dyrektor Zespołu.
- Nauczyciela - opiekuna, o którym mowa w ust.3 pkt. 3 wyznacza dyrektor Zespołu.
- Zasady organizowania wycieczek i imprez oraz sprawowania opieki w czasie ich trwania określają odrębne przepisy
§ 36
- Uczniowie mają prawo do:
- poszanowania swojej godności
- nietykalności osobistej
- zapewnienia bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego
- nauki zorganizowanej zgodnie z obowiązującymi przepisami
- rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów
- swobody wygłaszania myśli i przekonań, jeżeli nie naruszają one dobra osobistego osób trzecich
- życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno – wychowawczym
- W przypadku naruszania praw ucznia, uczeń ma prawo zgłosić swoje spostrzeżenia do Dyrektora Zespołu osobiście, za pośrednictwem wychowawcy lub Samorządu Uczniowskiego.
§ 37
- Uczniowie mają obowiązek:
- przestrzegać prawa szkolnego zawartego w Statucie Zespołu
- dbać o honor i tradycje Zespołu,
- przestrzegać Ceremoniału Szkolnego
- przestrzegać szkolnej dyscypliny określonej w Regulaminie Szkoły w tym: zasad udziału uczniów w zajęciach, zachowania się w
czasie zajęć i przerw, usprawiedliwiania nieobecności, korzystania z urządzeń telekomunikacyjnych
- dbania o schludny wygląd oraz noszenia odpowiedniego stroju, a w czasie uroczystości szkolnych lub państwowych ucznia obowiązuje strój galowy
- chronić życie i zdrowie oraz przeciwdziałać zagrożeniom życia i zdrowia innych
- stosować się do zasad kultury współżycia, okazywać szacunek kolegom, nauczycielom, wychowawcom, pracownikom Zespołu oraz
ludziom starszym w formach społecznie akceptowanych
- dbać o wspólne dobro, ład i porządek w Zespole
- naprawiać wyrządzone szkody materialne
§ 38
- Za osiąganie bardzo dobrych wyników w nauce i wzorowe zachowanie, osiąganie sukcesów w konkursach i olimpiadach, osiągnięcia artystyczne
i sportowe oraz inne osiągnięcia uczeń może być nagrodzony:
- pochwałą wychowawcy z wpisem do szkolnej dokumentacji
- dyplomem najlepszego ucznia lub słuchacza klasy
- pochwałą dyrektora Zespołu wobec społeczności uczniowskiej
- udziałem w nieodpłatnej wycieczce turystyczno-krajoznawczej
- świadectwem z wyróżnieniem
- listem gratulacyjnym do rodziców
- nagrodą rzeczową
- „Złotym Medalem Ucznia” lub medalem „Złotego Absolwenta” wraz z wpisem do „Złotej Księgi” najlepszych uczniów szkoły (otrzymują laureaci
ogólnopolskich szczebli turniejów, konkursów, olimpiad, a także uczniowie oraz absolwenci osiągający średnią ocen 5,0 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania).
- Za wybitne osiągnięcia uczniów, dyrektor Zespołu może wnioskować do innych instytucji przyznanie nagród i stypendiów.
§ 39
- Za nieprzestrzeganie obowiązków ucznia, dyscypliny szkolnej oraz zasad współżycia społecznego w szkole i poza nią, uczeń może zostać ukarany:
- ustnym upomnieniem wychowawcy wobec klasy
- upomnieniem wychowawcy z odnotowaniem w dokumentacji szkolnej
- upomnieniem dyrektora Zespołu z odnotowaniem w dokumentacji szkolnej
- zakazem udziału w imprezach i wycieczkach szkolnych
- przeniesieniem do równoległej klasy Zespołu
- naganą dyrektora Zespołu z ostrzeżeniem przed skreśleniem z listy uczniów
- skreśleniem z listy uczniów.
- Uczeń lub jego rodzice (opiekunowie prawni) mają prawo odwołać się od kary do dyrektora szkoły w terminie siedmiu dni od dnia powiadomienia o nałożeniu kary.
§ 39.1
W Zespole obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów, spożywania napojów alkoholowych i środków odurzających.
§ 40
- Rada Pedagogiczna w uzasadnionych przypadkach drastycznego łamania przez ucznia Statutu Zespołu, dyscypliny szkolnej, jak
również powszechnie obowiązujących przepisówi norm społecznych, może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora Zespołu do skreślenia ucznia z listy, w szczególności za:
- stosowanie przemocy fizycznej wobec innych – naruszanie nietykalności cielesnej i godności osobistej
- stosowanie groźby karalnej względem uczniów, nauczycieli, pracowników obsługi oraz innych osób
- przebywanie na terenie szkoły w stanie nietrzeźwym i pod wpływem narkotyków oraz posiadanie, rozpowszechnianie, czy przechowywanie alkoholu lub narkotyków
- udowodnioną kradzież, w tym także mienia szkoły
- umyślną dewastację mienia Zespołu
- długotrwałą nieusprawiedliwioną nieobecność w szkole
- długotrwałą nieobecność na zajęciach spowodowaną pobytem w areszcie śledczym na mocy decyzji sądu
- skazanie ucznia prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo
- prostytuowanie się lub czerpanie korzyści z prostytucji.
- naruszenie zakazów § 39.1.
- Od decyzji dyrektora Zespołu o skreśleniu z listy uczniów ukarany lub jego rodzice (opiekunowie) mogą w terminie 7 dni od dnia skutecznego
zawiadomienia o karze odwołać się do Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Zespołu.
- Dopuszcza się możliwość czasowego wstrzymania wykonania kary skreślenia z listy uczniów, w razie poręczenia za ukaranego przez wychowawcę lub innego nauczyciela Zespołu.
§ 41
Szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do szkół funkcjonujących w ramach Zespołu określa Rada Pedagogiczna Zespołu w formie regulaminu rekrutacji.
Postanowienia końcowe
§ 42
Zmiany w Statucie wprowadzane są uchwałą rady pedagogicznej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. ks. Stanisława Konarskiego,
po zasięgnięciu opinii Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców.
§ 43
Ujednolicony tekst Statutu Szkoły ogłaszany jest zarządzeniem dyrektora szkoły i publikowany na stronie internetowej w terminie 7 dni od dnia podjęcia uchwały rady pedagogicznej.
Przyjęty Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 9 listopada 2010r.