Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wydarzenia

Wykład z matematyki dla uczniów Roku Zerowego AGH w naszej szkole
01-04-2019

 

1 kwietnia 2019 roku w sali konferencyjnej odbył się wykład dr Juliana Janusa – starszego wykładowcy na Katedrze Równań Różniczkowych Wydziału Matematyki Stosowanej Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, w którym uczestniczyli wybrani uczniowie klas 3a, 3le i 1a oraz ich opiekun – matematyk Pani Anastazja Kośmider.

Pracownik naukowy AGH w pierwszej części spotkania przedstawił informacje dotyczące zasad rekrutacji na rok 2018/2019, progi procentowe obowiązujące na poszczególnych kierunkach w roku ubiegłym oraz zachęcał do wyboru studiów na AGH w języku angielskim.

Uczniowie z dużym zainteresowaniem słuchali wykładu, dotyczącego studiów i perspektyw pracy po uzyskaniu dyplomu AGH.

 

 

II część spotkania poświęcona była sposobom rozwiązywania zadań z rachunku prawdopodobieństwa i stereometrii.

Spotkanie z młodzieżą odbyło się w ramach nawiązanej w tym roku szkolnym współpracy naszej szkoły z AGH w Krakowie w związku z prowadzeniem kursów dokształcających z matematyki i fizyki pod nazwą „Rok Zerowy AGH”, mających na celu lepsze przygotowanie uczniów, nie tylko maturzystów – ewentualnych kandydatów na studia techniczne.

W tym roku szkolnym w projekcie uczestniczą trzy grupy: dwie matematyczne i jedna fizyczna. Mają oni odpowiednio po 30 dodatkowych godzin z tych przedmiotów. Zajęcia prowadzone są przez Panią Anastazję Kośmider oraz Panią Magdalenę Prusicką.

Oto przykładowe zadania, z którymi zmierzyli się uczestnicy spotkania:

Zadanie 1

Mamy (n+1) kul białych, n- czarnych. Na ile sposobów możemy ustalić te kule w szereg tak, aby żadne dwie kule czarne nie stały obok siebie?

Zadanie 2

Mamy 3 pojemniki i 6 piłeczek. Na ile sposobów można te 6 piłeczek rozmieścić w tych trzech pojemnikach?

a) Gdy pojemniki i kule są nierozróżnialne,

b) gdy pojemniki i kule są rozróżnialne.

Zadanie 3

Dany jest zbiór elementów{1,2,….n}- na ile sposobów można podzielić ten zbiór na dwa zbiory? Jakie jest prawdopodobieństwo, że jeden z tych zbiorów będzie k-elementowy?

Zadanie 4

Dany jest ostrosłup czworokątny, ABCDS, o podstawie ABCD, którego wszystkie krawędzie boczne są takie samej długości. Wiedząc, że kąt A ma miarę 60 stopni oblicz miarę kąta C tego czworokąta.

  • Agnieszka Maciąg - Wojtanowska
Copyright © 2010-2024 • Zespół Szkół nr 1 im. ks. Stanisława Konarskiego w Jędrzejowie