Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

„Konarski” w Beskidach
29-05-2019

Wcześnie rano 28 maja uczniowie klas 1b i 3L wraz z opiekunami – panią Agnieszką Malec- kierownikiem wycieczki, p. Sabiną Chechelską, p. Barbarą Terczyńską i p. Joanną Widomską, wyjechali z parkingu ZSP nr 1 na dwudniową wycieczkę w Beskidy.

Pierwszym punktem naszego wyjazdu było Muzeum Fauny i Flory Morskiej i Śródlądowej w Jaworze. Unikatowe muzeum, jedyne takie na południu Polski. Mieszkańcy głębin wodnych – oceanów, mórz i jezior – przywiezieni z dalekich podróży przez pasjonatów i miłośników przyrody, a do tego piękny film pt: „Skarby Bielskiej Krainy”.

Następnie udaliśmy się do Wisły, gdzie wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na skocznię im. Adama Małysza.

W drodze do pensjonatu zatrzymaliśmy się w Węgierskiej Górce gdzie zwiedziliśmy „Fort Wędrowiec” – miejsce bohaterskiej obrony z początku II wojny światowej.

Drugi dzień rozpoczęliśmy pieszą wycieczką na Magurkę Wilkowicką. Na szczycie odpoczęliśmy w schronisku, gdzie mogliśmy napić się ciepłej herbaty i posilić.

Wyjazd zakończyliśmy w Bielsku Białej, gdzie pożegnaliśmy naszą przewodniczkę, a przy okazji był to pretekst do wykorzystania czasu wolnego.

Mimo niesprzyjającej aury, wszyscy z sentymentem wspominać będziemy te dwa dni w Beskidach.