Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Z wizytą w Krakowie
23-05-2013

23 maja uczniowie klasy 2e, 2lb i 1l wraz z opiekunami panią Izabelą Fatygą-Lato, panią Kariną Trzciną oraz panem Marcinem Białkiem, który pełnił również rolę przewodnika, przeszli szlakiem architektury i kultury miasta Krakowa.

Pomimo chłodnej temperatury powietrza, temperatura atmosfery i nastrojów uczestników wycieczki była całkiem wysoka. Na początek przystanęliśmy na chwilę refleksji na Błoniach przy skale upamiętniającej wybitną postać papieża Jana Pawła II.

Następnie przeszliśmy Parkiem Jordana, w którym znajdują się popiersia znanych Polaków, którzy w rozmaity sposób przyczynili się dla kraju.

Uczniowie bardzo szybko odnaleźli popiersie naszego patrona ks. Stanisława Konarskiego.

Następnym punktem naszej wizyty w Krakowie był najstarszy budynek Uniwersytetu Jagiellońskiego, czyli Collegium Maius. Mogliśmy poczuć naukową atmosferę murów, w których przed laty kształcili się m.in. Mikołaj Kopernik, Jan Kochanowski, Mikołaj Rej, czy Karol Wojtyła.

Podczas naszej wizyty zwróciliśmy uwagę między innymi na znajdujący się na dziedzińcu zegar, który wygrywał utwór Jana z Lublina z XVI wieku oraz pieśń akademicką Gaudeamus Igitur. Wtedy też z zegara wyszły figury, przedstawiające sześć postaci, związanych z Uniwersytetem Jagiellońskim: pedela UJ, królową Jadwigę, króla Władysława Jagiełłę, Jana z Kęt, Hugona Kołłątaja oraz Stanisława ze Skalbmierza.

Przepełnieni tą niesamowitą atmosferą udaliśmy się na rynek miasta, gdzie mogliśmy poznać jego najważniejsze zabytki oraz architekturę.

Następnie, na chwilę modlitwy i zadumy, weszliśmy do Kościoła Mariackiego.

Mieliśmy też możliwość obejrzenia demonstracji wahadła Foucaulta, czyli najdłuższego w Polsce wahadła zawieszonego w kościele Świętych Apostołów Piotra i Pawła, pozwalającego zaobserwować (pośrednio) ruch obrotowy Ziemi wokół własnej osi.

Oczywiście nie mogliśmy, będąc w Krakowie, nie odwiedzić Zamku na Wawelu, więc przespacerowaliśmy się dziedzińcem i przystanęliśmy przy grobach wielkich Polaków.

Następnie udaliśmy się do teatru Bagatela na spektakl Mayday, który okazał się dwugodzinną komedią, przepełnioną zabawnymi sytuacjami i tekstami. Wprawieni w znakomity humor przez świetną grę aktorską i pełni wrażeń po kilkugodzinnym spacerze uliczkami Krakowa szczęśliwie wróciliśmy do Jędrzejowa.