Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Wycieczka do Krakowa klas 2L i 3HR
22-10-2021

Dnia 22.10.2021r uczniowie klasy: 2L i 3 HR pod opieką pani Agnieszki Malec, pani Renaty Guździk i pani Aldony Nawrot udali się na wycieczkę do Krakowa - magicznego grodu nad Wisłą.

Zwiedzanie jednego z najstarszych i zarazem najpiękniejszych miast Polski rozpoczęliśmy od historycznego zespołu miasta z Zamkiem Królewskim na Wawelu. Zamek zrobił na nas duże wrażenie. Zwiedziliśmy muzeum, zajrzeliśmy do katedry oraz spacerowaliśmy po fortyfikacjach. Największe wrażenie wywarła na nas Kaplica Zygmuntowska oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Następnie, ruszyliśmy na rynek. Tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Kościół zachwycił nas swoimi misternymi zdobieniami. Dodatkową atrakcją był Barbakan - gotycka budowla z siedmioma wieżyczkami – okrągłymi i sześciobocznymi ułożonymi naprzemiennie względem siebie.

Ostatnim punktem wycieczki było Muzeum Lotnictwa Polskiego.

Muzeum powstało w 1964 r. i zlokalizowane jest na terenach dawnego lotniska Rakowice-Czyżyny, gromadzące eksponaty związane są z historią rozwoju lotnictwa. Liczba eksponowanych obecnie statków powietrznych przekracza 200. Większość eksponatów stanowią przekazane do muzeum egzemplarze wycofane z użytku przez wojsko lub władze państwowe. Część eksponatów trafiła do muzeum dzięki wymianie z innymi muzeami na świecie.

Dowództwo Sił Powietrznych Szwecji przekazało do zbiorów muzeum samolot AJSF 37 Viggen. 29 listopada 2005 roku maszyna przyleciała bezpośrednio ze swojej bazy w Luleå w Szwecji i wylądowała na krakowskim lotnisku Balice skąd ulicami miasta przetransportowano ją do muzeum. Do ciekawych eksponatów można zaliczyć również - Curtiss Export Hawk II (D-IRIK). Samolot ten był wykorzystany do pokazów z okazji Letnich Igrzysk Olimpijskich 1936 roku w Berlinie.

Amerykański Northrop F-5E Tiger II z ekspozycji plenerowej jest zdobyczą wojenną z okresu wojny wietnamskiej. Najbardziej zaciekawiła nas wystawa plenerowa, która prezentowała wielkogabarytowe cywilne i wojskowe statki powietrzne. Na wystawie plenerowej zgromadzono niemal wszystkie odrzutowce używane przez Wojsko Polskie.

Po wyczerpującym dniu pozostaną nam z pewnością miłe wspomnienia i dużo wrażeń.