Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Konarski w Gorcach i Pieninach
24-05-2022

23 i 24 maja uczniowie klas 1LA i 1LB wraz z opiekunami p. Sabiną Chechelską, p. Agnieszką Malec, p. Joanną Widomską i p. Iwoną Stankiewicz spędzili w górach. Pierwszego dnia ok. godz. 10:00 rozpoczęliśmy wędrówkę na Gorc, jeden z głównych szczytów pasma Gorców - jego wysokość to 1228 m n.p.m. Na samej górze znajduje się drewniana wieża widokowa skąd mogliśmy podziwiać panoramę Tatr, Beskidów i Pienin.

Po chwili odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną do pensjonatu. Tam mogliśmy odpocząć, skorzystać z basenów i jacuzzi i porządnie się wyspać przed kolejnym dniem.

Drugi dzień bowiem, również był bardzo aktywny. Tym razem wybraliśmy się na górę Wysoką – najwyższy szczyt Pienin (1050 m n.p.m). Wędrówkę zaczęliśmy od malowniczego wąwozu Homole, który uznawany jest za jeden najurokliwszych rezerwatów przyrody na świecie. Wyjście ze szlaku przez Homole kończy Dolina Dubantowska, gdzie znajdują się tzw. Kamienne Księgi.

Chwilę odpoczęliśmy aby nabrać sił przed zdobywaniem najwyższego szczytu Pienin. Były chwile załamania i kryzysu, ale wszyscy dali radę, a widoki, które czekały na nas na górze zrekompensowały wszystko. Ze szczytu wracaliśmy tym razem inną trasą, mogliśmy dzięki temu zatrzymać się na chwilę w schronisku „pod Durbaszką”, gdzie znów mogliśmy podziwiać piękne widoki.

To były dwa bardzo intensywne dni – łącznie pokonaliśmy ok 33 km, wróciliśmy z zakwasami ale przede wszystkim z cudownymi wspomnieniami. Już planujemy kolejny wypad…