Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Konarski w Wiśle
15-06-2022

W czerwcu uczniowie klas 3A i 2HE udali się na 3-dniową wyprawę po Beskidzie Śląskim. Swoją wędrówkę rozpoczęli od zwiedzania zabytków i atrakcji jakie oferuje miasto Wisła i jego okolice. Miasto to ma powierzchnię 110 km2 więcej niż Paryż, taką ciekawostkę sprzedał nam sympatyczny przewodnik pan Zbysiu. Podziwianie uroków gór i zabytków rozpoczęliśmy od dzielnicy Wisła Czarne, gdzie znajduje się Rezydencja Prezydenta RP na Zadnim Groniu, którą mogliśmy podziwiać przechodząc do Zamku Dolnego. Z terenu Zamku Dolnego rozpościerał się przepiękny widok na Jezioro Czerniańskie i pasma szczytów Beskidu.

Kolejnym etapem wędrówki była dzielnica Wisła Malinka, gdzie mogliśmy obejrzeć skocznię narciarską im. Adama Małysza i poznać jej historię. Po tej atrakcji spacerowaliśmy brzegiem Wisły, gdzie znajduje się deptak z miniaturami zabytków w Polsce usytuowanych nad rzeką Wisłą, a następnie przeszliśmy do Amfiteatru im. Stanisława Hadyny, gdzie odbywają się wielkie koncerty. Tam mogliśmy wysłuchać piosenek w wykonaniu wycieczkowiczów (Madzi Belickiej i Martyny Stępień) oraz pana przewodnika. Ostatnią atrakcją plenerową pierwszego dnia było obejrzenie Czekoladowego Adama Małysza. Lekko zmoknięci przyjechaliśmy do hotelu, gdzie po obiadokolacji skorzystaliśmy ze strefy relaksu oferowanej przez hotel (basen, jacuzzi, siłownia, bilard, i wiele innych).

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w góry. Naszym celem była Barania Góra (1200 m n.p.m.), którą bez trudu osiągnęliśmy. Po drodze mogliśmy zobaczyć tzw. Kaskady Rodła. Na szczycie weszliśmy na wieżę widokową, z której podziwialiśmy panoramę Beskidu Śląskiego oraz fragment szczytów Tatr i Babią Górę. Po chwili odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną, zatrzymaliśmy się na Przysłopiu w schronisku pod Baranią Górą. Zmęczeni wróciliśmy do hotelu, gdzie wieczorem rozpaliliśmy ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski, przy miłej atmosferze gitary i śpiewu wycieczkowiczów.

Ostatniego dnia wyprawę rozpoczęliśmy od Galerii Sportowych Trofeów Adama Małysza, a następnie udaliśmy się na Wielką Czantorię. Najpierw wjechaliśmy kolejką krzesełkową na Polanę Stokłosica i przeszliśmy na szczyt Czantorii, gdzie podziwialiśmy niesamowite widoki na wzniesienia polskich i czeskich gór z wieży. Przeszliśmy jeszcze przez granicę polsko-czeską do czeskiego schroniska. Po skorzystaniu z atrakcji takich jak tor saneczkowy i kupieniu pamiątek wyruszyliśmy w podróż powrotną do domu. Po 3 dniach wycieczki wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.