Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Uczniowie Konarskiego w Niemczech
09-09-2022

W dniach 7-9 września uczniowie klas 2LC, 3B 2HL, 2TI i 4TI z nauczycielami naszej szkoły panią Katarzyną Szydłowską, p. Anną Równicką, p. Stanisławem Wilkiem oraz z p. Tomaszem Chruścielem uczestniczyli w zagranicznej wycieczce do Niemiec. Zwiedziliśmy stolicę Niemiec Berlin oraz Drezno i piękny region Szwajcarię Saksońską.

W pierwszym dniu zwiedzaliśmy Berlin. Zobaczyliśmy m. in. Reichstag - niemiecki parlament, Bramę Brandenburską, Statuę Wolności, mieliśmy również możliwość obejrzeć pozostałości Muru Berlińskiego oraz poznać historię i różne ciekawostki na jego temat.

Ogromne wrażenie wywarły na nas antyczne eksponaty zgromadzone w Muzeum Pergamonu. Podziwianie uroków Berlina dopełnił nasz wjazd na wieże telewizyjną, z której obserwowaliśmy całe miasto z perspektywy lotu ptaka. Były to niesamowite widoki oraz odczucia.

Następnym dzień wycieczki rozpoczęliśmy od zabytkowej drezdeńskiej starówki, gdzie zwiedziliśmy kościół Frauenkirche z niesamowitymi zdobieniami i sklepieniem, Zamek Drezdeński oraz Zwinger z niezwykle inspirującą galerią sztuki, w której mogliśmy podziwiać obrazy i dzieła sztuki z wielu epok. Wieczorem cała grupa odbyła niesamowity rejs po Łabie, pełen niezapomnianych wrażeń i widoków.

W ostatnim dniu naszej wycieczki mogliśmy obcować z saksońską naturą. Niezwykłe krajobrazy Szwajcarii Saksońskiej, jej uroków oraz zniewalający kamienny most Bastei pozostaną w naszej pamięci na zawsze. Na koniec pobytu zwiedziliśmy niesamowitą twierdzę Königstein, w której więzieni byli m.in. synowie króla Jana III Sobieskiego. Podczas odkrywania tajemnic twierdzy uświadomiliśmy sobie, że nauka historii może być ciekawa i intrygująca. Po trzech dniach niesamowitych wrażeń i przygód wróciliśmy do domów zmęczeni, ale zadowoleni z niezwykłymi wspomnieniami i doświadczeniami. Ponadto wycieczka do Niemiec umożliwiła nam doskonalić nasze umiejętności z języka niemieckiego.