Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wycieczki

Młodzież z „Konarskiego” w Pradze i Skalnym Mieście
19-05-2023

Uczniowie klas 2A i 2B wraz z opiekunami w dniach 17-19 maja uczestniczyli w wycieczce do Czech.

Były to trzy, bardzo intensywne dni. Pierwsze dwa dni spędziliśmy w Pradze. Stolica Czech zachwyciła nas swoim pięknem i wyjątkową atmosferą. Zwiedziliśmy m.in. Stare Miasto z zabytkowymi kamiennicami, Kościół św. Mikołaja, Kościół św. Marii Panny, Ratusz ze słynnym zegarem „Orloj”, pomnik Jana Husa – bohatera narodowego, Bramę Prochową. Przespacerowaliśmy się przez Josefov - dzielnicę żydowską, która uważana za jedną z najlepiej zachowanych tego typu części miast w Europie.

Drugiego dnia lokalna przewodniczka – oprowadziła nas po Hradczanach – królewskiej dzielnicy, która jest nie tylko jedną z wizytówek Pragi, ale również jednym z najważniejszych miejsc w kraju. Sam zamek królewski na Hradczanach zbudowano już w XI wieku. Kompleks rezydencji królewskich jest jednym ze składowych elementów całej dzielnicy. Oprócz niego wyróżnia się tam również katedrę Świętego Wita, która budowana była aż 600 lat, bazylikę świętego Jerzego, oraz Belweder z ogrodami królewskimi. Hradczany do 1918 roku były siedzibą królów, zaś od 1918 roku do dnia dzisiejszego urzęduje tam prezydent Republiki Czeskiej. Między innymi z tego względu wejścia na teren kompleksu od strony Prvni Nadvori pilnują gwardziści. Oprócz tych najpopularniejszych budowli w dzielnicy Hradczany znajdują się także kompleksy klasztorne – barokowa Loreta oraz imponujący XII-wieczny zespół klasztorny na Strahowie. Jedną z największych atrakcji Pragi oraz Hradczan jest Złota Uliczka. Ta gotycka ulica dziś prezentuje dawny styl życia mieszkańców wzgórza zamkowego. Mogliśmy oglądać wnętrza małych, uroczych budynków. W jednym z nich na początku XX wieku tworzył praski pisarz Franz Kafka. Na koniec przespacerowaliśmy się przez Most Karola . Jest to jeden z najsłynniejszych europejskich mostów. Jest to również najstarszy most kamienny świata, którego długość przekracza 500 metrów.

Uczestnicy wycieczki na Hradczanach

Trzeciego dnia przejechaliśmy do Adrspach. Adrspach to szalenie urodziwe czeskie Skalne Miasto. Zbudowane z piaskowca, z iglicami sięgającymi 100 metrów wysokości, uzupełnione przez wodospady i pejzaże zapierające dech w piersiach. Wśród formacji skalnych mogliśmy podziwiać sztuczne jeziorko, po którym przepłynęliśmy się łódką. Podczas rejsu mogliśmy posłuchać ciekawych anegdot „kapitana” łodzi. Mimo, że mówił on tylko po czesku to i tak nie mieliśmy problemu z ich zrozumieniem.

Po trzech dniach niesamowitych wrażeń i doznać wróciliśmy do domów zmęczeni, ale zadowoleni z niezwykłymi wspomnieniami i doświadczeniami.

Opiekunami wycieczki były: p. S. Chechelska – kierownik wycieczki, p. B. Terczyńska, p. M. Wielińska i p. I. Stankiewicz.